diktáty a jejich opravy

Každý týden  (nejčastěji již ve středu, jelikož každé úterý píšeme diktát) dostávají děti domů diktátový sešit, v němž mají přes víkend udělat opravu. Doposud měly děti předepsaná slova, která měly opsat. Nyní však již opravu provádí samy. Podívají se, kde je ve slově opravená chyba a to slovo znovu napíší. Pokud je chyba ve větě (není velké písmeno na začátku, znaménko na konci nebo příliš mnoho chyb), opíší děti znovu bezchybně celou větu.

Mrzí mě, že se tak neděje – někteří opravy nedělají vůbec, jiné děti je honem honem píší ve škole, nejlépe před začátkem dalšího diktátu. Jsem zoufalá ze známek, které děti z diktátů dostávají (nad deset chyb je zcela běžný !alarmující! výkon, to snad není ani na pětku). Píšeme diktát v kratším rozsahu, než je pro druháky zvykem. Píšeme diktát vět s přípravou (věty píší za domácí úkol, máme je na tabuli nebo je děláme v rámci cvičení ve škole a ty samé potom diktuji) a známá slova, která jsou také součástí různých cvičení. Nevím, jak jinak bych už práci ulehčila.

Doporučila bych všem, kteří mají 2 a horší, aby se nácvik psaní diktátů stal součástí domácí přípravy. Pokud to děti nebudou trénovat doma, umět to nebudou. Proto Vás moc prosím o spolupráci!

 

Comments are closed.